petak, 27. ožujka 2009.

a pobjednica je....


nakon tri tjedna dobili smo pobjednika. prvo mjesto djele pletenica I. i sirnica V., drugo misto ide sirnici I. napravila sam 5 sirnica i 2 pletenice sve po razlicitim receptima. 2 su zavrsile u smece jer sam ih pekla na previsokoj temperaturi pa su uvatile previse boje i bile su pretvrde. sve sirnice su bile jako aromaticne, a kako i nece bit kad ide korica domacih limuna unutra, korica narance, vanilja, prosek.... i arome za sirnice. sta se tice arome za sirnice znam da je nema svugdi kupit, ali mirisom me najvise podsjeca na kruskovac. mislim da se sa 2-3 zlice kruckovca moze zamjenit kupljena aroma. obecajem da sljedece sirnice necu radit sa aromon nego sa kruskovcem i javit cu kako je ispala. a evo i par savjeta iz mog 3tjednog iskustva pripremanja sirnica :)


1. budite strpljivi strpljivi i strpljivi- ako zelite mekane sirnice trebate imat strpljenja. ja sam sinoc umisila tjesto za sirnicu. jednu sam odma ispekla, a jedna mi se dizala preko noci. kad sam ujtro vidila kako se malo digla bila sam razocarana, ali kad se ispekla bila je savrseno meka, dok je ona koju sam sinoc pekla bila nekako nabijena, ka kolac a ne dizano tjesto. najbolje je sirnicu umisit navecer, ujtro primisit i oblikovat, pustit da se opet dize 1-2 sata i tek onda pec

2. koristite mast- mast daje posebnu punocu sirnici. ako ste veg napravite sirnicu sa maslom, ali ni slucajno sa margarinom

3. koristite svjezi kvasac

4. pazite na temperaturu- sirnice jako brzo uvate boju tako da se treba pazit na koliko ih se pece. cini mi se da se najbolje ispeku na 170C. ovisno o velicini sirnice, trebaju se pec izmedu 50 minuta i 75 minuta

5. pecite sirnicu na pek papiru i odmah nakon pecenja je maknite sa lima. meni se desilo da sam sirnicu ostavila da se hladi na limu. nisam se bas usricila kad sam vidila da mi je dno sirnice uvatilo malo vis boje.

6. 15 minuta pred kraj pecenja premazite sirnicu sa bjelanjkom (ne tucenim) i pospite secerom

7. koristite domace limune i narance, i ako imate domaci prosek (malo stariji) i po mogucnosti vanilju u mahuni (dobar je i burbon vanilja secer).

sirnice stvarno nije tesko napravit, a svakako se isplati. ko ocekuje spuzvastu meku tvorevinu ka iz ducana malo ce bit razocaran, jer domace sirnice po teksturi vise slicne kolacima nego kruhu. ja savjetujem da napravite bar jednu sirnicu. a onda pomalo mjenjajte ili dodajitie sastojke po svom gustu. zlicica ruzine vodice ili zlica likera od narance bi isto dobro isla u sirnicu. malo vise secera u tjesto, maslo umisto masti, vi odlucujete.... treba samo pocet :)
uslast!

p.s. sutra cu stavit slie kako sam radila sirnicu

Nema komentara:

Related Posts with Thumbnails